languages

 Kísérő tanári beszámoló

A kiutazás előtt spanyol és angol nyelvi előkészítőt tartottam a kiutazó tanulóknak ahol lehetőségük nyílt elsajátítani a kommunikációhoz szükséges szókincset valamnitn a boldogulásukhoz nélkülözhetetlen nyelvtani alapot. Igyekeztem érdekesen megtartani felkészítő órákathiszen akkor mindent könyebben megjegyeznek. A feladatomat nagyban megkönyítette, hogy a gyerekek érdeklődőek voltak és emelett kislétszámban sokkal hatékonyabb nem csak a nyelvtanulás, hanem minden más oktatási tevékenység. Igyekeztem minél átfogóbban megtanítani nekik a kint használt alapanyagok, gépek, berendezések, eszközök neveit. A legegyszerűbb mondatszerkezetek alkalmazását a jövő a jelen és a múlt idők haználatát. Emelett receptfordításokkal és konyhai eljárásokkal is foglalkoztunk.Rengeteg szituációs gyakorlatot vettünk. A nyelvi után a kulturális felkészítés következett, ahol a spanyolszokásokról, életmódről, földrajzi ismeretekkel vegyített turisztikai információkról is beszéltem nekik. Összefoglaltam nekik a gasztronómiai valamint a munkahellyel kapcsolatos tudnivalókat is. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy köszönetet mondjak Pádár Tünde kollégámnak aki rendkívül széles ismereteit önzetlen módon megosztotta velem, ezzel is hozzájárulva a sikeres utunkhoz. Felbecsülhetetlen értékű segítséget nyújtottak a tanácsai és az emberi kapcsolatai egyaránt.

Természetesen részt vettem a sóházon lezajlott felkészítő tábor lebonyolításában is, amely a külföldre látogató tanulók szakmai felkészítése mellett, a diákok lelkét i felkészíti a nagy utazásra. A repülő út eseméyn mentesen telt el, a felszállás előtt kellett egy kis erőt önteni Vivienbe aki láthatólag tartott egy kicsit a repüléstől. Eztután azonban minden rendben ment. A landolás után kerestem egy furgont amelyelszállított mindekt a vasút állomésra ahola jegyekmegvásárlása után felvettem a kapcsolatot a spnyaol féllel aki ezután Zaragózában kijött elék a pályaudvarra és a szállásunkra fuvarozott minket. Nagyon kedves emberek voltak akik kinti tartózkodásun alatt végig segítségünkre voltak. (Lorena Garcia Lozano és Anabel Diez koordinátorok és Alfonzó Dolset Iskolaigazgató.)

A szállás elfoglalása és a kipakolás után a a gyerekekkel bejártuk a környéket. Elmagyaráztam nekik és a gyakorlatban is kipróbáltuk, hogy an kell tájékozódni a térkép alapján, hogy ne tévedjenek el. Aztán segítettem őket kiigazodni a városi közlekedésben. A fogadó intézmény dolgozói, oktatói és a diákok egyránt nagyon segtőkészekés barátságosak voltak. Bizalommal lehetett fordulni hozzájuk. Megyfigyeltem azt is kinttartózkodásunk alatt, hogy adiákjainkkal nagyon szépen és türelmesen bántak és szerették volna a minél több élménnyel gazdagodva mennek haza. Az iskola nagyon nagyon modern, pedagógusok szellisége kiváló a leadtott tananyag gyakorlatban rögzül.

Miután megbeszáltük kinti tartózkodásunk szabályait, elrendezdődtünk és beosztottuk egymás között a teendőinket is. Nagyon büszkevagyok a diákjaimra hiszen példamutatóan helytálltak és a kinti oktatók is elismerően nyilatkoztak rúluk. Külön öröm, volt látni, hogy egy nyugdíjba vonult szakács kolléga aki Gyöngyösön is járt felkarolta a diákjainkat. Szakácskönyvet készített az alatt az idő alatt amígmi kint voltunk. Tradícionális Aragón ételeket kézített amibe a mi tanulóinkta is belevonta fényképek is készültek és a diákok hozzájárulása után megígérte, hogy bekerülnek ebbe a könyve ők is. Esténként a szabaditő minél hasznosabb eltöltésének a megszervezésével foglalkoztam, amellett természetesen, hogy az adminisztráció minél pontosabb elvégzésére törekedte. Előre megvásároltam a jegyeket a hazaútra és a megtekinteni kívánt vűrosba is. Igyekeztem a gyerekeket önállóságra nevelni így az első két közös vásárlás után kaptak pénzt, amivel elkellett számolniuk. Szabadidőnkben bejártuk Zaragózát, végig látogattuk templomait, megnéztük a múzeumait egy szóval összes látnivalót. (Conde Aranda. Aljaferia, El Pilar, akvárium,....) és bejártuk a környék látnivalóit is. Az egyik hétvégén átutaztunk Barcelónába és városnéző busz valamint sajátismereteink alapján igyekeztünk körbejárni a várost. Hazafelé úton Madriot is bebarangoltuk. A magyar nagyon jól sikerült. Jókai bablevest, Bakonyi sertésbordát, valamit Gundel palacsintát készítettünk 70 fő részére külső segítség nélkül. A Topi dolgozói és tanulói egyaránt megköszönték és kifejezték nagyrabecsülésüket a diákjaink felé. A gyerekek munkáját a háttérből koordináltam elsősorban de természetesen a magyar napon én magam is besegítettem a projekt sikeres végrehajtásának érdekében.Azt hiszem sikerült igen jó kapcsolatot kiépíteni az önkormányzati program koordinátorral és az iskola igazgatójával egyaránt. A programot sikeresnek tartom és jó érzés, hogy én magam is részese lehettem ennek a csodálatos dolognak.

Hevér Jácint


PARTNEREINK:

ecdl_logo.jpg HKIK_log.jpg NKIK_log.jpg BKIKlog.png JNSZKIK_kicsi.jpg gyngyszv_fsz_log.jpg gla_log_gif.gif kekes.gif hotel-residence-ozon-superior-logo.png lifestyle-hotel_logo_220x200.png 000009490_grandhotel_galya_logo.jpg.jpg
Irány a középsuli!

LEGFRISSEBB HÍREINK

Videók

Külkapcsolataink

testvriskolk_2012.jpg

Infoblokk.jpg

Programok


Pályázatunk:


"Lépj egy fokkal feljebb Károly Róbert"

EFOP-3.1.10-17-2017-00028


Bejelentkezés © Adatvédelem | Jogi nyilatkozat | Impresszum | Média ajánlat | Oldaltékép

logók